fredag 14. september 2007

Dei 6000 åra og Jesu gjenkomst

http://bki.net/forum/600aar.htm
http://bki.no/es/bkiforumb.asp?TOPIC_ID=1814

Jødane har alltid lært at jorda skal stå i 6000 år.
Dei er i dag komne til år 5768 etter Adam.
No veit me at dei har kutta ut nokre år.

http://www.alef.no/naar_var_skapelsen.htm

Bibelens ord viser at me snart er komne til slutten av dei 6000 åra. Dei sluttar ca år 2028.

Etter 6000 år kjem 1000-årsriket.
Messias kjem igjen og skal styra kloden frå Jerusalem.

For det er i MidtAusten dei siste store hendingane vil skje no på slutten.
Israel eller jødane er Guds utvalgde folk.
Jesus skriv om kva som ventar jødane på slutten av historien.Alle verdas nasjonar vil samla seg mot folket.Sakarja skriv det same.

Sitat :
”For Jeg vil samle alle nasjoner til strid mot Jerusalem ,byen skal bli inntatt,husene skal bli plyndret og kvinnene voldtatt. Halvparten av byen skal gå i fangenskap,men de gjenværende av folket skal ikke bli utryddet av byen. Da skal Herren gå ut og stride mot disse nasjonene slik som Han stred på stridens dag.Og på den dagen skal Hans føtter stå på Oljeberget,det som vender mot Jerusalem fra øst. Og Oljeberget skal kløves på midten,mot øst og mot vest,og det skal bli en meget stor dal.Halvparten av fjellet skal flytte seg mot nord og halvparten mot sør”

Sitat:

”Men når dere ser Jerusalem omringet av krigshærer, da skal dere vite at dens ødeleggelse er nær.Da må de som er i Judea,flykte til fjellene,de som er midt inne i byen,må dra ut,og de som er ute på landet,må ikke dra inn i den.For dette er hevnens dager , når alt skal bli oppfylt . Men ve dem som er med barn og dem som gir die i de dager.For det skal bli stor nød i landet og vrede over dette folk.Og de skal falle ved sverdets egg,og bli ført bort som fanger til alle nasjoner.Og Jerusalem skal være tråkket ned av folkeslagene inntil folkeslagenes tider er oppfylt.Og det skal være tegn i solen , i månen og i stjernene og på jorden skal nasjonene gripes av angst og rådvillhet når havet og bølgene buldrer, menneskers hjerter vil svikte dem av frykt på grunn av alt det som de forventer skal komme over jorden,for himmelens krefter skal rystes. Da skal de se Menneskesønnen komme i sky med kraft og stor herlighet”.

Disse ordene i Lukas har vært lest utallige ganger.Den tradisjonelle forståelsen har vært at disse ordene beskriver Jerusalem sin ødeleggelse i år 70,da Titus inntok Jerusalem.Kanskje så mange som en million mennesker ble drept da.
Jødene ble fordrevet rundt omkring til hedningene.(folkeslagene)
I 1948 fikk jødene landet sitt tilbake og fikk kontroll over Jerusalem i 1967.Difor har noen sagt og trodd at folkeslagenes tid var ute i 1967 .
”..tråkket ned av folkeslagene inntil folkeslagenes tider er ute..”

Ingen kommentarer: